Följ bröllopet med Aftonbladet

Över 70 journalister servar dig

Aftonbladets vassaste pennor ger dig sin bild av den historiska dagen. Från vänster: Jenny Alexandersson, Herman Lindqvust, Kerstin Nilsson, Peter Kadhammar, Sofi Fahrman och Karin Magnusson.
Aftonbladets vassaste pennor ger dig sin bild av den historiska dagen. Från vänster: Jenny Alexandersson, Herman Lindqvust, Kerstin Nilsson, Peter Kadhammar, Sofi Fahrman och Karin Magnusson.
NÖJE

En unik händelse kräver unika insatser – av hängivna journalister.

Aftonbladet kraftsamlar inför den historiska dagen.

– Vi har aldrig tidigare gjort en så omfattande bevakning i så många kanaler samtidigt, säger chefredaktör Jan Helin.

Bara timmar efter att Victoria och Daniel sagt ja finns en rykande färsk extraupplaga av Aftonbladet ute på Stockholms gator.

Jan Helin, Aftonbladets chefredaktör.
Jan Helin, Aftonbladets chefredaktör.

Då har aftonbladet.se redan varit igång länge med storsatsningen på blixtsnabb rapportering i det nya formatet Superlive.

– Det kommer inte att likna något man sett på webben tidigare. Det handlar om en massiv läsarmedverkan och ett perfekt komplement till SVT:s och TV 4:s sändningar, säger Jan Helin.

Allt sker automatiskt

Webb-tv sänder direkt med en unik teknik från sex olika platser i bröllopsyran. Lägg sen till bildspel, twitterflöden och minut för minutrapportering i ett helt nytt gränssnitt. Och läsaren behöver inte röra ett finger – allt uppdateras automatiskt.

Över 70 reportrar, fotografer, filmare och redaktörer kommer att serva miljontals läsare med senaste nytt från folkfesten, kortegen, vigseln och bröllopsbjudningen.

– Det är en historisk bevakning av en historisk händelse, säger Jan Helin.

Lyxig tidning att spara

Marica Finnsiö
Marica Finnsiö

Huvudtidningen dagen efter bröllopet blir en klassiker att spara. Tryckt på det tjockare, vitare papper Aftonbladet numera använder på söndagar.

– Det känns fantastisktspännande att det äntligen är dags. Att jobba med en så stor nyhetshändelse som engagerar så många är häftigt.

Vi har förberett oss i månader, säger Marica Finnsiö, projektledare för bröllopssatsningen.

Redan på måndag ger redaktionen bakom magasinet Royal ut ett specialnummer. Det glansiga pappret kommer att prydas av bröllopsoch festbilder från några av landets bästa pressfotografer.

Ett alldeles särskilt minne från en alldeles särskild dag.

Esbjörn Sandin

HÄLSA TILL BRUDPARET!

Skicka kärlek eller hyllning på sagja.aftonbladet.se

Skicka en personlig hälsning till brudparet Victoria och Daniel på sagja.aftonbladet.se. Ett urval publiceras i tidningen fram till bröllopet.

Gör din egen kärlekslöpsedel, du kan välja att skicka den som mejl, via mobilen eller dela den på Facebook. Gå in på sagja.aftonbladet.se

Beställ ditt eget kärlekslöp i vår webbshop på aftonbladet.se eller köp muggar, t-shirts och andra bröllopssaker.

HISTORISK NYHETSTIDNING I MORGON!

Massiv bevakning

Ett 70-tal journalister och fotografer bevakar hela bröllopsdagen.

Extra upplaga

Aftonbladet ger ut en sen extra upplaga på lördagseftermiddagen.

Den första rykande nyhetstidningen om bröllopet! Säljs i Stockholm city.

Historisk nyhetstidning

En fullmatad nyhetstidning med allt du vill veta dagen efter om det stora bröllopet. Vigseln, kortegen, folkfesten, bröllopsmiddagen, gästerna – det blir en tidning att spara!

Bästa bilderna

Vi väljer ut de allra bästa bilderna från hela det sprakande bröllopet.

Extra bilagor

En hel tidning kungligt varje dag – gratis med Aftonbladet.

Glossiga magasin

Sex nummer av magasin Royal - varav två kommer efter bröllopet. Glansiga magasin att spara!

MISSA INTE AFTONBLADET.SE:S MINUT-FÖR-MINUT-BEVAKNING I MORGON, LÖRDAG!

Du får allt det här:

Vi bjuder på bröllopsyra

Aftonbladet delar ut hjärtformade händer och flaggor till folket

Aftonbladets marknadsgäng satsar stenhårt på att sprida glädje under yran.

Tiotusentals flaggor, tidningar och hjärtformade händer kommer att delas ut till folket.

Ett tiotal försäljare ger sig ut i vimlet i eftermiddag.

Målet: Att dela ut 10 000 hjärtformade jättehänder och 6 000 svenska flaggor.

Dessutom ska de sälja Aftonbladets extraupplaga som kommer ut på bröllopskvällen.

Och så förstås vanliga Aftonbladet och bröllopstidningen.