Laga läckert lätt

Matsedel för hela veckan

HÄLSA

Hälsas smalskola går in på sin tredje vecka och det dags att fylla på med ännu fler smala recept.

Den här veckan kan du njuta av allt från kycklingsallad till nötgryta.

Kycklingsallad med lemon curd-dressing. Börja veckan med att njuta av en god och lätt sallad med kyckling och couscous.
Foto: Thomas Johansson
Kycklingsallad med lemon curd-dressing. Börja veckan med att njuta av en god och lätt sallad med kyckling och couscous.

Välj mellan föreslagna frukostar och mellanmål och följ sedan veckoschemat för lunch och middag. Då får du i dig 1 500 kalorier per dag. Är du sugen på efterrätt, skippa mellanmålet på dagen.

Alla efterrätter, luncher och middagar är för fyra personer. Recepten för frukost och mellanmål är beräknade för en person.

Måndag

Lunch: Kycklingsallad med lemon curd-dressing

Middag: Cashewpanerad fisk med avokado- och tomatsalsa

Tisdag

Lunch: Fisk från måndag

Middag: Pastasallad med rostad paprika och parma

Onsdag

Lunch: Sallad från tisdag

Middag: Vegogryta med pestosmak

Torsdag

Lunch: Gryta från onsdag

Middag: Mussel- och potatissallad

Fredag

Lunch: Sallad från torsdag

Middag: Palsternacksgratäng med kassler

Lördag

Lunch: Ratatouille med het korv

Middag: Nötgryta med chutney och jordnötssmör

Söndag

Lunch: Lyxig räktallrik

Middag: Laxsoppa med citrusaioli

Frukostar

Mellanmål

Efterrätt