Så får du Michelle Obamas armar

”Det är en ren dunderkur”

1 av 3
HÄLSA

Presidentfrun är stolt, och vill gärna visa upp dem.

Men misströsta inte – även du kan få Michelle Obamas armar.

Aftonbladet avslöjar hur.

Hon är en av världens mest fotograferade kvinnor.

Och en sak har de tusentals bilderna på henne oftast gemensamt.

Bara armar.

Presidenthustrun Michelle Obama, 45, vet att de är till hennes fördel, och tvekar inte att låta sina starka men finlemmade armar synas på bild. Hur hon har fått dem har länge varit en väl bevarad hemlighet, men i senaste numret av Women’s Health avslöjar hennes personlige tränare sedan 1997, Cornell McClellan, vad som ligger bakom: en latsdragmaskin och ett par hantlar.

Styrka, kondition och smidighet

Enligt McClellan, som när den amerikanska tidningen gick i tryck, hade tränat med Michelle Obama exakt 1 872 gånger, är det kombinationen av styrka, kondition och smidighet som skapar de starka och tonade armarna.

– Hon har gått in helhjärtat i att hålla sig i form, säger han och berättar att de ofta tränar tillsammans så tidigt på morgonen att solen knappt hunnit gå upp.

”En ren dunderkur”

När Michelle Obama har gjort färdigt träningen för resten av kroppen så börjar hon sin armträning med att göra 15 till 20 repetitioner på latsdragmaskinen och går sedan direkt över till att jobba på samma sätt med hantlar, utan paus emellan. Detta gör hon sedan två eller tre gånger i följd, avslöjar tränaren.

– Det är en ren dunderkur för armarna, säger han.

FAKTA

Så gör du för att få Michelle Obamas armar:

När det gäller Michelle Obamas armar är det bara två saker som gäller: hantlar och en latsdragmaskin. De primära musklerna som aktiveras under latsdrag är latsen (Latissimus dorsi). Sekundära muskler är biceps, underarmar och axlar.

Presidentfrun börjar med att göra ett set på mellan 15 och 20 repetitioner med latsdragmaskinen – och utan att vila går hon sedan direkt över och gör samma sak med två hantlar.

Efter det är det en kort paus, och sedan gör hon samma sak igen. Och igen. Totalt tre omgångar ska göras, enligt tränaren.