Gå ner en kläd- storlek till nyår

HÄLSA

Om några veckor är det dags att skåla in 2011. Kanske har du redan tänkt ut sunda nyårslöften? Men varför vänta till nyår? Följ Hollywoodtränaren Michael Georges träningsplan så lovar vi att nyårsklänningen kommer att sitta bättre än någonsin!

Hollywoodtränaren Michael George är känd för sin no bullshit-inställning till träning.
Hollywoodtränaren Michael George är känd för sin no bullshit-inställning till träning.Foto: Pressbild

När Hollywoods elit måste komma i form snabbt ringer de till Michael George. Han är känd för sin no bull­shit-inställning till träning och han lovar att inte ens kändisarna har några genvägar till toppformen.

– Många tror att kändisar är mer disciplinerade än andra, men de är precis som vi, de är också lata, säger Michael George när Sofis mode träffar honom i Paris.

Några av Michael Georges klienter är Reese Witherspoon, Renée Zellweger, Julianne Moore och Tobey Maguire.

– Den enda skillnaden för stjärnorna är tidspressen. Om de bara har sex veckor på sig att komma i form så ligger det en större press på dem att snabbt nå resultat än på en vanlig person som vill bli bikiniredo till sommaren.

För att tona hela kroppen och samtidigt minska i vikt tränar Michael George sina kändis­kunder i minst en till en och en halv timme om dagen, fem dagar i veckan.

– Det är framför allt viktigt att kombinera motionsträning med styrka och intervaller samt att man har en bra kosthållning. Om ett av målen är att gå ner en klädstorlek i vikt måste man räkna med att 80 procent av träningen handlar om motionsträning och kost, säger Michael George.

Många tränar regelbundet, men de når ändå inga resultat. Varför?

– De tränar inte tillräckligt hårt. För att kroppen ska förändras måste du vara villig att arbeta hårt på gymmet, öka flåset och vikt­motståndet kontinuerligt. Det är då din kropp svarar. Du kan inte bara träna, du måste träna på rätt nivå också, enligt Michael George.

FAKTA

HOLLYWOOD-TRÄNARENS TIPS: Börja redan i dag!

”Det största misstaget många gör när de ska komma i gång med träningen är att de börjar för sent. Fråga dig själv vad det är som hindrat dig från att få drömkroppen. Är det din motvilja mot träning, din dåliga diet eller stress? Gör ett aktivt val och ta tag i problemet redan i dag. Tänk inte ’jag börjar mitt nya liv i morgon’, för då blir hela ditt liv ett enda stort uppskjutande. Börja i dag, börja nu!”