Är du latmask, nybörjare, motionär eller träningsfreak?

Här kollar du ditt testresultat

HÄLSA

10–15 poäng: Latmasken

Oj, oj, det har inte blivit många steg i spåret i sommar. Några promenader till kiosken för att köpa glass har det väl blivit, men inte mycket mer. Du tar helst bilen.

Träning tycker du är tråkigt och har svårt att hitta motivationen till att börja träna. Kanske har du inte hittat en sport som passar dig eller inte haft motivation att komma igång? Börja träna med programmet för Latmasken, men var försiktig i början. Det är lätt att få skador när du är helt otränad, vilket lätt leder till att du slutar träna på en gång.

16–24 poäng: Nybörjaren

Någon enstaka långpromenad har det blivit efter semestermiddagarna. Du simmar gärna lite extra när du badar. Men förutom lite lätt vardagsmotion får du inte upp träningspulsen något vidare. Börja med träningsprogrammet för nybörjaren. Men ta det lugnt och stretcha ordentligt efter varje pass, så att du minskar risken för skador.

25–34 poäng: Motionären

Du tränar minst en gång i veckan, men vill gärna göra det oftare. Sommarens ledighet har inte hindrat dig från att ta din joggingrunda då och då. I stället för dina vanliga simpass i simhallen passar du på att träna simning ute i det fria. Använd träningsprogrammet för Vardagsmotionären för att få inspiration till hur du kan utveckla din träning.

35–40 poäng: Träningsfreaket

Du tränar i ur och skur och låter inte en resa förstöra ditt träningsprogram. Du tar inte båten till Utö, du paddlar. Och med cykeln upptäcker du Sverige bäst. Efter en hård sommar vill du bara hitta nya variationer i träningprogrammet.

Fortsätt träningen med hjälp av programmet för Träningsfreaket för nya idéer för hur du kan utveckla din träning.