Kom i form på bara 2 veckor

HÄLSA

Har sommaren varit en enda lång vila i hängmattan med svala drinkar och glass?

Testa din träningsnivå och börja sporta med hjälp av Hälsas specialdesignade program.

Ge järnet med Hälsas specialdesignade träningsprogram av Patrik Wetterqvist och Fredrich Appelgren, som båda är personliga tränare. När du gått igenom ett tvåveckorsprogram kan du fortsätta till nästa nivå - om det känns bra.

KOM IGEN EFTER SOMMAREN Det är dags att skaffa nya vanor inför träningen i höst.
Foto: STEFAN MATTSSON
KOM IGEN EFTER SOMMAREN Det är dags att skaffa nya vanor inför träningen i höst.

Semestern är över och vardagen ger sig till känna. Du har ätit gott, slöat och känner att det vore bra att börja röra på sig och inrätta nya träningsvanor.

Eller så har du kanske inte alls gjort avkall på din motion under sommaren och behöver bara få lite mer inspiration inför höstens träning?

Med Hälsas test kan du ta reda på vilken träningstyp du är just nu och vilket program du ska använda för att göra höstens träning rolig och lagom utmanande.

Men vi hjälper dig inte bara att komma i gång. En rad motivationstips hjälper dig också att inte tappa suget under hösten.

Patrik Wetterqvist driver naprapatkliniken Wasakliniken, med inriktning på arbets- och idrottsskador. Han utbildar även tränare och kostrådgivare.

Fredrich Appelgrenarbetar som tränare och driver Riksäventyr, ett företag inriktat på friskvård och teambildning. Tävlar i athletic fitness.

Skriv ut, fyll i - och testa dig själv!