3 timmars träning i veckan räcker!

HÄLSA

Tar träningen för mycket tid?

Satsa tre timmar i veckan.

Och krångla inte till det - välj den sport du

tycker är roligast!

Man behöver inte bo på gymmet för att få bra resultat av sin träning. Eller snarare: man bör inte bo där.

Det är inte enbart tiden som är den avgörande faktorn för dina träningsresultat. Det handlar om hur du tränar.

Är du beredd att satsa tre timmar i veckan?

Kanon, du kan få ut fina resultat om du bara fyller passen med bra innehåll. Enligt American College of Sports Medicine ger tre entimmarspass möjligheter till optimal hälsa.

För en välmående och sund kropp är det viktigt att stärka både sin kondition och sin muskelstyrka.

Kropp&Hälsa har tillsammans med Johan Knutsson, personlig tränare i Göteborg och fystränare för handbollslaget Sävehof, lagt upp ett program med löpträning och styrka som du kan köra tre dagar i veckan. Det passar både nybörjare och vana.

- Jobba utifrån din egen nivå, men försök redan från start att räkna och se hur mycket du orkar så du kan förbättra resultaten, säger Johan Knutsson.

Träna med Petra - 3 x 1 timme - joggning och styrka!

Fler allt i ett-pass - tre timmar i veckan

Petra Thorén