Volvo med på Ullevi när Sverige mötte Tyskland

1/6
MOTOR

Som sponsor av Svenska Fotbollsförbundet fanns Volvo Personbilar Sverige på plats under onsdagens träningslandskamp på Ullevi.

Biltillverkaren utsåg bland annat bäste spelare i det tyska och det svenska landslaget. Besökarna kunde dessutom se nya V60-modellen – och njuta av Volvos pausunderhållning.

På onsdagen mötte det svenska fotbollslandslaget tyskarna i en träningslandskamp på Ullevi. På plats fanns Volvo Personbilar Sverige, som är det officiella bilvarumärket för Svenska Fotbollsförbundet. Volvo tillhandahåller bland annat bilar till förbundsrepresentanter vid landskamper och liknande evenemang.

– För oss är det superspännande att sponsra ”folkets lag”. Samarbetet omfattar både bredden genom ungdomslagen och spetsen via landslagen. Sponsringen är en ypperlig möjlighet för att förstärka och förtydliga vårt svenska varumärke. Vi är mycket positiva till att satsa på sport – vi ser att många av de egenskaper som krävs för att lyckas i sporten även är viktiga för att klara sig i yrkeslivet, säger Sammy Pergament, event och sponsoransvarig på Volvo Personbilar Sverige.

Volvo V60 i fokus

Vid onsdagens möte i Göteborg var nya Volvo V60 i fokus, med ett antal bilar i och utanför arenan. Den nylanserade modellen fick ett mycket varmt välkomnande av de dygt 21 000 åskådarna och det rådde inget tvivel om vilket företag som var matchvärd.

Volvo stod dessutom för pausunderhållningen. Trots löparbanans isiga underlag lyckades Volvobilarna ta sig till sina tilltänkta positioner runt plan. På given signal kom 13 ungdomar från Ahlafors IF ut ur bilarna. De unga fotbollsspelarna sparkade upp bollar på läktaren. Till publikens stora glädje sköts det dessutom upp drygt 50 landslagtröjor, varav två var signerade av hela landslaget.

Volvo Personbilar utsåg även matchens bästa spelare. I det det svenska laget valdes Christian Wilhelmsson och i det tyska laget utsågs Andreas Beck. Spelarna fick motta pris av Hans-Olov Olsson, vice ordförande i Volvo Personvagnars styrelse, och Thomas Andersson, VD för Volvo Personbilar Sverige.

Inför matchen bjöd Volvo in 100 barn från Stiftelsen Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, till en landslagsträning. De fick chansen att träffa spelarna och få sina idolers autografer.

– Det lös i barnens ögon när spelarna kom in i spelargången för autografskrivning. Riktigt skoj att få se de lyckliga barnen möta sina idoler, säger Sammy Pergament.

Volvo