ÅSIKT

Vi vill också ha ett under

KULTUR
Detta är en kulturartikel som är en del av Aftonbladets opinionsjournalistik.

I en obskyr direktreklambroschyr, mellan bantningspiller och lösorgan, fångas vi av ett uppslag där "den berömda fjärrskådaren Marie France" ger oss chansen att bland trettiotre önskningar välja sju - som hon lovar uppfylla!

Vi väljer genast nr 5 (Få en månadslön på 270 000 kr), nr 7 (Ha tillräckligt mycket pengar för att kunna köpa mig ett eget hus), nr 17 (Sluta vänskapsband med rika människor), nr 18 (Aldrig mer ha pengabekymmer), nr 19 (En båt), nr 30 (Komma med i tv) och nr 32 (Lösa mina finansiella problem för alltid).

Vi ska skicka våra önskningar till Marie och sedan får vi fylla i någon blankett och sedan genomför Marie "denna helt kostnadsfria specialritual" för oss och därefter kommer "äkta under" att inträffa.

Varför skulle det inte fungera för oss när det gått så bra för Ericssons Carl-Henrik Svanberg och de andra?