Fick falska märkesstövlar från nätbutiken

"Vi har avbrutit allt samarbete leverantören"

1 av 4
Så här annonserades stövlarna på Nellys hemsida.
MIN EKONOMI

Märkesstövlarna som köptes från nätföretaget Nelly.com visade sig vara fejk.

När Sara Edborg, 24, drog bort den trasiga innersulan upptäckte hon att skinnstövlarna inte alls var från Bullboxer – utan från Ellos.
– Vi har avbrutit allt samarbete med tillverkaren, säger Nelly.coms vd Magnus Månsson.

Sara Edborg beställde ett par höga svarta skinnstövlar av märket Bullboxer från nätföretaget Nelly.com. Efter att ha använt dem ett par dagar började den lätt påklistrade innersulan lossna. När hon drog bort sulan blev hon ordentligt förvånad.
– Skorna visade sig vara av märket Ellos, säger hon.

Svårt nå kundtjänst

Sara tog kontakt med Nellys kundtjänst. De bad henne skicka in skorna för inspektion. Efter det fördes dialogen med Nellys kundservice nästan bara via mejl. Något telefonnummer har de inte, och när de ringde, gjorde de det från dolt nummer.
– De drar sig verkligen för att ringa mig.

I över två månader har Sara Edborg mejlat med två kundtjänstansvariga på Nellys. Sara blev tilldelad en kontaktperson, men han slutade svara på hennes mejl. 

– Det är jättedåligt skött. Det känns som att de inte tagit mig på allvar.

Fel från leverantören

Efter många och långa mejl fick till slut Sara pengarna tillbaka och ett presentkort som kompensation. Men företaget har fortfarande inte kunnat ge någon förklaring till fejkstövlarna. 

– Jag är besviken och ganska frustrerad med tanke på vad jag har fått för service och hur de har bemött mig.

Men Aftonbladet lyckades få ett svar på vad som hänt med Saras stövlar. Enligt Nelly.coms vd Magnus Månsson är det leverantören av Bullboxer, ett företag i Holland, som begått felet.

– De tillverkar och levererar både Bullboxerstövlar och Ellosstövlar, och har begått ett fel någonstans under processen. Det är så klart jätteolyckligt, men vi har nu stoppat vårt samarbete med dem, säger han.