Per Holknekt köper varumärket ”Covfefe”

1 av 2
Per Holknekt har varumärkesregistrerat ordet ’covfefe’.
NÖJE

Trumps ”Covfefe”-tweet har gjort världssuccé.

Nu har Per Holknekt, 57, tagit tillvara på snackisen – och varumärkesregistrerat ordet.

– Om ett år tror jag att jag har gjort en bra affär, säger han till Breakit.

”Despite the constant negative press covfefe”, twittrade USA:s president Donald Trump i tisdags kväll. Efter ett dygn hade tweeten fått 125 000 retweets och alla ställde sig frågan: Vad betyder covfefe?

Nu tar entreprenören och det före detta skateboardproffset Per Holknekt tillfället i akt att varumärkesregistrera det omdiskuterade ordet hos patent- och registreringsverket, rapporterar Breakit.

– Jag har varumärkesradarn på dygnet runt. Nu äger jag rättigheterna i EU till världens kanske mest omtalade ord just nu. All marknadsföring är redan gjord av media. Det är kalas, säger han till sajten.

”Tror jag har gjort en bra affär”

Kalaset gick på 3 600 kronor.

– Jag gjorde det här med glimten i ögat. Men man vet aldrig. Kanske Starbucks vill göra någon grej på detta i München, då får de prata med mig först. Om ett år tror jag att jag har gjort en bra affär. 3.600 kronor är bara jordnötter i sammanhanget, säger han.

Per Holknekt har bland annat drivit klädmärket Odd Molly, men sålde det 2013.

Nöjesbladet har sökt Per Holknekt.