Stormare ska sälja höstens HM-kläder

1 av 2 | Foto: LOTTE FERNVALL
Skådespelaren Peter Stormare kommer att pryda affischtavlor i höst.
NÖJE

Peter Stormare, 48, blir klädjätten Hennes & Mauritz nya vapen i kampen om konsumenterna.

Den kände skådespelaren kommer att pryda företagets affischer under höstens stora annonskampanj.

I september drar HM i gång kampanjen för höstens och vinterns herrkläder. Och man hoppas att Peter Stormare ska öka försäljningen.

Gör som kollegan

Den svenske artisten och skådespelararen kommer att lanseras runt om i världen, skriver tidningen Dagens Industri.

Peter Stormares medverkan innebär att H&M för andra gången tar hjälp av skådespelare från filmen Fargo. Tidigare har också Steve Buscemi gjort reklam för klädkedjan.

Tv-serien en succé

Peter Stormare är aktuell med filmen Minority Report och den amerikanska tv-serien Watching Ellie. Det första avsnittet sågs av 17 miljoner tittare. Men han överväger att hoppa av den populära serien.

- Jag vet inte om jag ställer upp ett år till, har han sagt till Aftonbladet.

Johan Bratt