Melodifestivalen blev en tittarsuccé - igen

NÖJE

Schlagertåget har fått upp ångan.

I lördags tittade 3,2 miljoner på Melodifestivalen.

- Jag hoppas vi ligger kvar på den här nivån, säger Thomas Hall på SVT.

Hall.
Hall.

Det är fem bokstäver långt.

Och det beskriver årets Melodifestival på ett ypperligt sätt.

Succé.

- Jag kan bara dra slutsatsen att publiken gillar artisterna, låtarna, programledarna, ja hela konceptet, säger festivalens projektledare Thomas Hall.

I lördags tittade nära 3,2 miljoner på deltävlingen i Göteborg.

Det är 200 000 fler än premiärsändningen i Jönköping - och bara 500 000 färre än på självaste finalen i Globen i fjol.

Nu hoppas SVT att helgens tävling i Luleå fortsätter trenden.

- Vi hoppas givetvis att programmet i sig ska ha en allt större publik, att de som tittade första gången hänger kvar och att nya lockas in, säger Thomas Hall.

Tobias Lindner