Nöjesbladet

Vi slår rekord – igen

Nu gör Nöjesbladet supersuccé på nätet

Nöjesbladet har gjort det – igen.

Förra veckans heta avslöjanden ledde till besöksrekord på webben.

– Det känns otroligt bra, säger Klas Lindberg, nöjeschef.

Melodifestivalbevakningen med bland annat Linda Bengtzings segerfest har lockat läsarna till nätet.
Melodifestivalbevakningen med bland annat Linda Bengtzings segerfest har lockat läsarna till nätet.Foto: Foto: JONAS BILBERG

Snabba nyheter ger resultat – Nöjesbladet.se fortsätter att vara störst. Förra veckan besökte 1 916 000 personer webben vilket innebar nytt rekord. Bakom framgången ligger bland annat avslöjandet om att Måns Zelmerlöw blir ny programledare för ”Allsång på Skansen”, ett scoop som Nöjesbladet var först och ensamma med att publicera.

Bäst på nyheter

– Det var en kanonnyhet som bevisar att våra läsare kommer till oss av en primär orsak, att vi är bäst och snabbast på nöjesnyheter, säger Klas Lindberg.

Även webb-tv-statistiken har ökat. Melodifestivalen är en del bakom framgången, men även ”Big brother” som blivit en stor snackis bland läsarna. Sedan Melodifestivalen drog i gång har cirka 800 000 unika besökare tittat på webb-tv varje vecka.

Gasen i botten

– Vi ska fortsätta vara bäst på att leverera Sveriges bästa schlagerbevakning i alla kategorier. Webb och tidning har jobbat fantastiskt bra ihop, säger Johan Edling, tf nyhetschef webb.

När slår vi tvåmiljonersgränsen?

– Nästa vecka. Då är det Melodifestival-final. Då är det gasen i botten på nöjesbladet.se. Det får ingen missa, säger Klas Lindberg.