"Flickan i mig gillar inte attention"

BERÖM FRÅN MODELLMORSAN. Mika Kjellberg från ­Mikas modellagentur som upptäckte Victoria på en modelltävling när hon var 16, berättar: ”Victoria är en slipad affärskvinna med ett gott hjärta och mycket humor. Hon är väldigt härlig att ha att göra med. Hon tar hand om sina nära och kära. Kommer ihåg födelsedagar, presenter… en toppentjej helt enkelt, som jag är väldigt glad åt att ha i min närhet”.
BERÖM FRÅN MODELLMORSAN. Mika Kjellberg från ­Mikas modellagentur som upptäckte Victoria på en modelltävling när hon var 16, berättar: ”Victoria är en slipad affärskvinna med ett gott hjärta och mycket humor. Hon är väldigt härlig att ha att göra med. Hon tar hand om sina nära och kära. Kommer ihåg födelsedagar, presenter… en toppentjej helt enkelt, som jag är väldigt glad åt att ha i min närhet”.Foto: STEFAN MATTSSON
NÖJE

I rampljuset står en självsäker kvinna som har blivit dollarmiljonär på sin yta. När lamporna släcks blir hon en tillbaka­dragen flicka som vill skämma bort sin mamma och pappa. Magda Gad har träffat Victoria Silvstedt bakom kulisserna i Paris – och fått en ny bild av skandalblondinen.

Victoria Silvstedt och Söndags reporter Magda Gad visar musklerna!
Victoria Silvstedt och Söndags reporter Magda Gad visar musklerna!

Jag äter middag med två affärsmän i Stockholm när jag råkar nämna Victoria Silvstedts namn.

– Victoria! utbrister den ena glatt.

– Känner ni varandra? undrar jag förvånat.

Och ännu mer förvirrad blir jag.

– Jo, vi brukar diskutera fondplaceringar. Hon är väldigt intresserad av ekonomi och investeringar, säger affärsmagnaten.

Jag försäkrar mig om att vi talar om samma Victoria. Det gör vi.

– Hon är en supergullig familjeflicka, fortsätter han.

Sedan kommer historien. Om hur mycket hennes föräldrar betyder för henne, att hon har köpt ett hus åt dem på Resarö och att hon är en helt annan person när hon är hemma med dem i skärgården. Pengarna tjänar hon på franska tv-shower, där hon är urtypen för den skandinaviska blondin som hon har gjort till sitt varumärke.

Med den berättelsen i resväskan åker jag till Paris – och träffar Sveriges mest missförstådda dollarmiljonär.

Läs hela intervjun - köp Plus!