”Det slår rakt i vårt hjärta”

Kjell & Co ber om ursäkt till Cecilia Forss för sex-sms:et

1 av 6 | Foto: PETER WIXTRÖM
Fick sexinvit Nöjesbladet träffade skådespelerskan Cecilia Forss i går kväll. Hon är nöjd med Kjell & Co:s agerande efter sms:et från den butiksanställde. ”Jag tycker det är var professionellt gjort av företaget”, säger hon.
NÖJE

Cecilia Forss la undan en vara – och fick ett sex-sms från en ur personalen.

I går sparkades säljaren på Kjell & Co som trakasserat skådespelerskan.

– Jag tycker det var ­professionellt gjort av ­företaget, säger Cecilia Forss till Nöjesbladet.

I fredags var Cecilia Forss, 27, på Kjell & Co och handlade när hon la undan en ­vara. Skådespelerskan fick då lämna sitt mobilnummer och dagen efter möttes hon av ett sex-sms från en av säljarna.

”Tja, vi sågs på Kjell & Co i går, ligga?” stod det i sms:et.

Tog bild på sms:et

Cecilia Forss, som blev väldigt upprörd av sms:et, svarade ”Fy fan vad oproffsigt” och la ut en skärmdump på konversationen på bland annat ­Instagram. Nu har Kjell & Co sparkat säljaren.

– Det som hänt är otroligt olyckligt och ingenting som Kjell & Co står för. Det slår verkligen rakt i vårt hjärta och det är därför vi har agerat så snabbt som vi har gjort, säger Kjell & Co:s press­ansvarige Ulrika Klinkert.

– Jag tycker att det var professionellt gjort av Kjell & Co. Det var inte en professionell människa som jobbade där. Jag är nöjd med det, säger Cecilia Forss till Nöjesbladet.

Säljaren, som hade jobbat på företaget i en och en halv vecka, gick på en provanställning.

Får inte jobba kvar

– När vi väl fick reda på vem det var som skickat sms var det givet att vi skulle låta honom gå, säger Ulrika Klinkert och fortsätter:

– Det viktigaste är att ­Cecilia inte farit illa, men med tanke på hur otroligt fel det har blivit kan jag inte ­annat än beklaga och be så mycket om ursäkt till Cecilia.

Samtidigt lider Ulrika Klinkert med säljaren.

– Han är otroligt ångerfull. Det är en jättebra kille och det blev bara fel för ­honom, säger hon.

Företaget har erbjudit Cecilia Forss prylar.

– Men jag har tackat nej. Det känns bra som det är, säger hon.

De har också skickat ovälkomna meddelanden till sina kunder

IP-telefoni – inget för äldre humanister

Ragnar Eisjö, 84, beställde IP-telefoni från Telia för att kunna skrota den fasta telefonin och spara en hacka. Men bytet blev en mardröm. Antingen fungerade telefonen eller teven – men inte ­båda samtidigt. Efter att ha klagat kom svaret från Telias kundtjänst: ”Bredbandstelefoni är inte en tjänst för äldre humanister”.

”Brinn i helvetet”-mannen

Norskan Maiken Fredriksen, 16, hade också problem med Telenor. När hon ringde kundtjänsten och ställde en fråga om varför hon inte hade fått någon sms-varning när hon överskred sitt ­månadsbelopp. Efter samtalet fick hon ett sms från kundtjänsten: ”Maken till fräckhet. Hoppas du brinner i helvetet”.

”Fuck you”-mannen

I maj fick norskan Annette Bergsagel, 23, ett samtal från en telefonsäljare på Djuice, ett dotterbolag till Telenor. Annette tackade upprepade gånger nej till säljarens erbjudande innan det plötsligt blev tyst i luren. När Annette sa ”hallå” skrek säljaren ”fuck you” och la på luren. Samtalet spelades in och säljaren fick sparken.