Svensk röst hördes i Super Bowl-reklam

1 av 10 | Foto: CAROLINA BYRMO
Miriam Bryant samlar bandet precis innan de kliver på scenen och säger att hon älskar dem. Med hemmaplan kommer nerverna. ”Men man känner sig hemma på ett annat sätt. Det är lite som att stå i sitt vardagsrum och sjunga för folk man tycker om” säger hon.
NÖJE

I natt hördes hon av över hundra miljoner tittare.

Svenska Miriam Bryant, 22, sjöng i en Super Bowl-reklam.

Nu ska låten också bli huvudsingel i amerikansk storfilm.

Miriam Bryant, som är uppväxt i Göteborg, släppte förra året sitt debutalbum ”Raised in Rain” och befinner sig under vintern och våren i USA för att jobba på sin andra skiva.

I natt hördes hon av över hundra miljoner tittare under världens dyraste reklamtid.

Singeln ”Find You”, där hon samarbetat med rysk-tyske houseartisten Zedd och amerikanske singer-songwritern Matthew Koma, spelades i samband med en reklamfilm för ölproducenten Budweiser under Super Bowl.

Låten är också huvudsingel till kommande filmen ”Divergent”, där vi bland annat ser Kate Winslet och Theo James i två av rollerna.

Filmen har svensk biopremiär i slutet av mars och är en adaption av en roman med samma namn, skriven av Veronica Roth.

Det här är Miriam Bryant

Miriam Bryant slog igenom med singeln ”Finders, keepers” och uppmärksammades som ”Sveriges nya Adele”. Debutalbumet ”Raised in rain” släpptes i våras tillsammans med singeln ”Push play”. ”Push play” har synts i bland annat Gina Tricot-­reklamen och Bryant har turnerat i både Tyskland och Sverige.