Blondinbella om succéföretaget

Gör rekordår med skönhetsmärket

NÖJE

En omsättning som ökar med 100 procent och nya investeringsplaner.

Isabella ”Blondinbella” Löwengrips företag når nya höjder med fokus på kvinnor och barnfamiljer, enligt Breakit.
– Vi har kul på jobbet och det märks i siffrorna, säger hon till Nöjesbladet.

Isabella ”Blondinbella” Löwengrip har drivit sin blogg i tio år. Under den tiden har hon hunnit starta flera företag, sålt flera av dem och startat nya. För fyra år sedan startade hon skönhetsmärket ”Löwengrip Care & Color (LCC)”. Ett tillägg i koncernen som visade sig vara riktigt lönsamt.

Enligt sajten Breakit ökar LCC sin omsättning med 100 procent i år. Nästa år är målsättningen att sälja för över 50 miljoner kronor.
– Det är helt fantastiskt. LCC är mitt enda bolag där jag är operativ i och idag har vi ett team på 20 personer. Vi har kul på jobbet och det märks i siffrorna. Sedan är vi såklart väldigt stolta över våra produkter. Vi säljer en deo var 4:e minut, säger hon till Nöjesbladet.

Nya planen

Anledningen till succén förklarar Isabella Löwengrip är att hon fortfarande lägger ner mycket tid på bloggen med drygt en miljon unika besökare i veckan och där har bra möjligheter till marknadsföring.
– Det är en viktig orsak till att vi idag är det snabbast växande skönhetsvarumärket, säger hon till Breakit.

Kvinnor och barnfamiljer är hennes främsta målgrupp, förklarar hon.

– Det finns ingen på den svenska marknaden som når den målgruppen bättre än jag, säger hon till Breakit.

Planen nu är att investera inom barnkläder och logistiktjänster inom E-handel.