Hon lurade Lohan

Här är norskan som drog hela Hollywood vid näsan

NÖJE

HOLLYWOOD. Den norska skådespelerskan Natassia Malthe, 34, lockade kändisar som Lindsay Lohan till en fejkad lansering av tv-serien ”Scarlet”.

Men det enda gästerna fick se var en reklamfilm för en platt-tv.

En trailer på internet hade i månader gjort pr för ”Scarlet”, en serie regisserad av David Nutter med Natassia Malthe i huvudrollen.

Lanseringsfesten i tisdags bjöd på en rekordlång röd matta med 500 gäster utanför Pacific design center i West Hollywood, mat från Wolfgang Puck och skådespelerskan Nicole Richies pojkvän Joel Madden som dj.

Inte som det verkar

Men i stället för ett pilotavsnitt fick tittarna se en trailer som slutade med en röst som sa:

”Det är inte alltid som det verkar”.

Meningen följdes av en storbild på en platt-tv från LG.

– Jag har tvingats ljuga om det här i månader, sa Natassia Malthe på efterfesten.

Wall Street Journal uppger att kampanjen kostat LG 600 miljoner kronor.