Beyoncé svarar på kritik efter Pepsi-reklam

Fick 350 miljoner - samtidigt som hon ingick i hälsoprojekt

NÖJE

Beyoncé ingår i hälsokampanjen ”Let's move” samtidigt som hon får 350 miljoner i reklampengar från Pepsi.

Därför har hon fått utstå hård kritik – som sångerskan nu svarar på:

– Pepsi respekterar artister och deras musik. Jag skulle aldrig uppmuntra någon att leva ett obalanserat liv, säger hon till tidningen Flaunt.

Världsstjärnan har fått utstå hård kritik eftersom hon i flera år ingått i presidentfrun Michelle Obamas kampanj ”Let's move” för att göra skolbarn uppmärksamma på vikten av rätt kost och motion, samtidigt som hon fått 350 miljoner av Pepsi för att göra reklam för deras drycker.

– Hon lånar ut sin avbild till en produkt som en dag kanske kommer rankas tillsammans med cigaretter som en mördare vi varit för långsamma att identifiera, skriver Mark Bittman i New York Post angående stjärnans dubbla stolar.

Men i en ny intervju i tidningen Flaunt svarar Beyoncé på kritiken.

– Pepsi är ett märke som jag vuxit upp med och sett mina idoler samarbeta med. De respekterar musiker och artisteri. Jag skulle aldrig uppmuntra någon, speciellt barn, att leva ett liv utan balans.

Det största framträdandet för Pepsi gjorde hon under Superbowl då nya låten ”Grown woman” spelades i en paus, tillsammans med en längre reklamfilm.