Fåntrattarna ger Perrelli pr

NÖJE

BELGRAD. Debatten om Charlotte Perrellis utseende och person tar aldrig slut.

På ett sätt är det alldeles utmärkt.

Det finns, i princip, ingen dålig pr i schlager-EM.

Perrelli behöver inte ens stiga upp ur sängen för att vara en del av det offentliga schlagersurrets ”mittfält”.

Mycket tack vare en massa tröttsamma fåntrattar som tycker att artister ska vara som folk är mest, det vill säga alldagliga.

Hade Perrelli levt och verkat i USA – ett land där ambitionen att vara sig själv aldrig brukar ställas inför rätta – skulle hon knappast anklagas för att vara falsk och konstgjord och botoxdopad.

Men tyvärr kommer hon från Skandinavien. Ett litet rike där Maud Olofssons lagomgarderob fortfarande verkar vara ett artistiskt föredöme.

I Eurovison Song Contest är det dessutom en kär gammal tradition för norska journalister att kasta skit på Sverige.

Ni minns kanske Jostein Pedersen? Mannen var inte bara besatt av Carola. Han fick även Averell Dalton att kännas som en prisbelönt filosof.

Josteins arvtagare heter för närvarande Anders Grønneberg och jobbar på norska Dagbladet.

Han är ytterligare ett bevis för att Norge inte är ett land under schlager-EM. Det är snarare, precis som den svenska byn Göteborg, ett gulligt mindervärdeskomplex.

Men jag förstår att Grønneberg, eller vad han nu hette, försöker ragga billiga poäng genom att håna Perrelli.

Han har inget bättre för sig.

Det finns ju noll, nada och ingenting att säga om Norges bidrag ”Hold on be strong”.

Låten är visserligen hyfsat bra.

Men den framförs av en ständigt leende och totalt intetsägande tussilago.

FAKTA

Larssons läckraste

Verka Serduchka. Knasbollen orsakade kaos när han gjorde comeback på den officiella invigningsfesten.

Larssons loska

Jostein Pedersen och andra norska journalister. Kommentar överflödig.