Gastkramande – ur alla synvinklar

”Siren” har potential att bli lika ruskigt som ”Resident evil” och ”Project zero”

”Siren” är grynigt och läbbigt – och kan bli riktigt bra.
”Siren” är grynigt och läbbigt – och kan bli riktigt bra.
SPELA

LONDON

Häng med nu: du upplever tre mardrömslika dygn i en hemsökt japansk by – ur tio olika karaktärers ögon. Händelserna är omkastade och du kan dessutom förutse skeenden.

Allt i en grynig och mörk dimma.

Kan ”Siren” bli lika ruskigt som ”Resident evil” och ”Project zero”?

Det är inte helt lätt att krama fram några kalla kårar på ett bullrigt och packat mässgolv. Men visst har ”Siren” potential.

Spelet påminner både grafiskt och lite grand stämningsmässigt om det ruskiga ”Project zero” härom hösten.

Huvudpersonen möter olika karaktärer och kan se genom deras ögon.

Synerna är lite läskigt gjorda. Hela skärmen fylls av tv-brus och så pejlar du försikigt, försiktigt med tumspaken in en grynig bild av något annat, någon annan stans. Coolt.

”Siren” kommer i februari 2004 till Playstation 2.

Henrik Rudin