Suveräna gillestrider i Guild Wars

...men inga fria ytor

SPELA

Man kan inte få allt.

Jag, som kommer direkt från "World of warcraft" och vill att rollspel ska vara ROLLSPEL, är svårflirtad.

"Guild wars", det senaste i regnet av multiplayeronlinerollspel ger mig dock en riktigt bra feature: ett superbt spelare-mot-spelareläge, eller gille-mot-gille snarare.

"Guild wars" - med sina välutvecklade stridstekniska detaljer - skiljer sig alltså från mängden. Andra onlinespelstitlar fokuserar ofta på äventyrandet framför striderna.

Nybörjaren kan till och med välja att ge sig i kast med erfarna spelare som nått spelets högsta nivå och ge sig direkt in i striderna.

Men de med äventyrslust har möjligheten att börja på nivå 1 och rollspela sig uppåt.

Slöa servrar är ett minne blott tack vare nedladdning av spelytor efter hand. En vinst, men du tappar den sömlösa spelkänslan.

Borttappade är också obegränsade ytor att utforska (stor karta och jag får inte lämna vägen?) Jag kanske är petig men detta är saker jag vill ha av ett onlinerollspel.

Jag känner mig ljummen. För starka känslor behöver jag få allt. Eller i alla fall mer.

Linda Antonsson