Jessica Folcker är med i mode-tv

Snart syns popstjärnan i Kanal 5:s nya satsning

TV

Nu är det ombyte som gäller för Jessica Folcker.

Popstjärnan blir en av profilerna i Kanal 5:s nya modesatsning "Aktuelle".

- Kan man variera sig ska man göra det, säger hon.

FICK ÅNGEST EFTER KÖPET Jessica Folcker blir en av profilerna i nya modeprogrammet "Aktuelle" som startar i januari. Det dyraste hon själv köpt var en bag - för 9 000 kronor.
Foto: LARS SJÖGREN
FICK ÅNGEST EFTER KÖPET Jessica Folcker blir en av profilerna i nya modeprogrammet "Aktuelle" som startar i januari. Det dyraste hon själv köpt var en bag - för 9 000 kronor.

Svensk mode-tv var under fyra decennier förknippad med Ingrid Schrewelius "Lilla Journalen" i Sveriges Television.

Nu får genren ett nytt ansikte för 2000-talet - i Kanal 5.

Popstjärnan Jessica Folcker blir en av profilerna i kanalens nya satsning "Aktuelle".

- Jag är jätteintresserad av mode så det här känns förstås väldigt kul och spännande, säger hon.

Kändis-intervjuer

Jessica Folcker ska tillsammans med ett antal andra reportrar bjuda på inträngande

reportage från modevärlden - allt från intervjuer med designers, make up-artister och kändisar till rapportering från de stora modevisningarna i världen.

- Men jag har ingen drömintervju. Just nu känns det så fräscht och kul i sig att göra programmet, säger Jessica Folcker.

Hennes egna shoppingvanor kan lättast summeras med orden "lite men dyrt" - varvat med second hand-fynd.

Ångest för köpet

- Det dyraste jag köpt måste vara min Gucci-bag. Den kostade 9 000 kronor, riktigt äckligt. Det köpet hade jag jätteångest för, men det försvann snabbt eftersom jag haft så mycket användning för den, säger Jessica Folcker.

"Aktuelle" produceras i samarbete med tidningen Elle. Programserien startar i anslutning till Elles stora modegala i slutet av januari nästa år.

Dan Panas