TV 4:s nya satsning

Artister lär kändisar sjunga i ”Rampfeber”

Här är duettparen vi vill se: Kikki Danielsson och Peter Jihde. Shirley Clamp och Natacha Peyre. Magnus Carlsson och Josefin Crafoord. Lill-Babs och Rickard Sjöberg. FOTO: PERNILLA WAHLMAN, ANDERS DEROS, SVT, MATS STRAND, PETER KJELLERÅS, PETER WIXSTRÖM, SARA RINGSTRÖM, RICKARD NILSSON, TV 4.
Här är duettparen vi vill se: Kikki Danielsson och Peter Jihde. Shirley Clamp och Natacha Peyre. Magnus Carlsson och Josefin Crafoord. Lill-Babs och Rickard Sjöberg. FOTO: PERNILLA WAHLMAN, ANDERS DEROS, SVT, MATS STRAND, PETER KJELLERÅS, PETER WIXSTRÖM, SARA RINGSTRÖM, RICKARD NILSSON, TV 4.
TV

Stora stjärnor kommer att fortsätta tävla i TV 4 hela våren.

Aftonbladet kan nu avslöja efterföljaren till ”Let’s dance”.

I nya storsatsningen ”Rampfeber” ska artister sjunga duetter – med kändisar utan sångtalang.

Sång och dans i direktsändning – gärna med kändisar som kan göra bort sig.

Det är den nya melodin när TV 4 storsatsar på fredagsunderhållning.

Efter ”Idol” har kanalen fortsatt locka miljonpublik på fredagarna med nya ”Let’s dance”.

Aftonbladet kan nu avslöja att kanalen har en ny stor direktsändning på gång.

Programmet kommer att heta ”Rampfeber” och tar vid där ”Let’s dance” slutar i vår.

– Det blir en storslagen, direktsänd musikunderhållning, säger TV 4:s programchef Åsa Sjöberg.

Sjunger oväntade duetter

Upplägget är att några av Sveriges populäraste artister ska sjunga duetter med oväntade kändisar.

– Dessa kändisar kommer att få visa att de kanske har en sångröst som de aldrig visat upp förut, säger Sjöberg.

Sånginsatserna kommer att bedömas av en jury och även tittarna ska få rösta. Överskottet från telefonröstningen kommer att gå till välgörande ändamål.

Vem som ska leda den nya sångsåpan är inte klart, men TV 4 har tankar om att låta ett programledarpar styra programmet – precis som i ”Idol” och ”Let’s dance”.

”Intresset verkar stort”

”Rampfeber” börjar sändas strax efter Melodifestivalen och TV 4 hoppas kunna locka några av schlagerprofilerna till programmet.

– Det här är en originalidé från produktionsbolaget MTV Mastiff och de är just nu ute och pratar med artist-Sverige. Glädjande nog verkar intresset vara stort, säger Åsa Sjöberg.

Susanne Nylén