Carolas doftkupp inför schlager-SM

Nya parfymen heter likadant som hennes tävlingsbidrag

1 av 2 | Foto: LOTTE FERNVALL
säljer sin lukt Att Carolas parfym har samma namn som låten hon ska sjunga i Melodifestivalen är ingen slump.
TV

Melodifestivalen blir marknadsföring.

Snart släpper Carola en egen parfym.

Med samma namn som låttiteln.

Snart kan vi alla dofta som en schlagerdrottning. I vår lanserar Carola sitt nya märke - Carola Line. Och parfymen heter Invincible, samma namn som låten hon tävlar med i Melodifestivalen.

Förhoppningsvis ska parfymen vara klar i samband med singelsläppet av låten.

- När jag kände doften tänkte jag direkt - jag är hemma. Parfymen går inte att beskriva, den är oslagbar helt enkelt, säger hon.

Går till barnhem

Att parfymen släpps i samband med Melodifestivalen är ingen slump. Framträdandet och efterföljande skivsläpp förväntas ge försäljningen en ordentlig skjuts.

- Men en del av intäkterna går till Carola Care, en stiftelse som samlar in pengar till ett barnhem i Sydafrika, säger hon.

Världskändisar och parfymmärken hör ihop. Jennifer Lopez, Paris Hilton och Céline Dion är några av de stjärnor som har skapat en egen doft.

Har smink på gång

Här hemma har vi sångerskan Charlotte Perrelli. Men nu får hon alltså konkurrens.

- Den doftar gudomligt, man kan ha höga förväntningar på min parfym, säger Carola.

Hon har fler planer. Just nu pågår förberedelser även för smink i hennes namn.

- Ja, det är också på gång. Det blir makeup och lite sånt där.

Tidningsskriverier och elaka rykten. Allt sånt har Carola lagt bakom sig. Nu fokuserar hon på Melodifestivalen och allt runtomkring den.

- Min tid är nu. Det är bra läge att göra festivalen, det får så bra spinoff-effekter, säger hon.

De har också egna märken

Anna-Karin Grenninger