Publiken svek Hedman

TV

Magnus Hedmans sång lockade inte svenska folket.

Premiären av "Rampfeber" blev en tittarmässig flopp.

- Jag är inte nöjd, säger Åsa Sjöberg, programchef på TV4.

Magnus H.
Foto: MAGNUS WENNMAN
Magnus H.

TV4:s nya nöjessatsning "Rampfeber", där kändisar ska lära sig sjunga, blev ingen hit. Endast 785000 tittare såg Magnus Hedman, Marika Lagercrantz och Martin Björk i premiärprogrammet i fredags.

"Folk behöver tid"

-Vi har ett starkt program men jag tror att folk behöver tid att hitta det. Det är ju ett nytt koncept som jag hoppas växer till sig, säger Åsa Sjöberg.

Konkurrenten "Så ska det låta", som sändes på samma tid i SVT1, sågs av knappt två miljoner. Drygt en halv miljon fler än veckan innan då det krockade med "Let"s dance"-finalen.

"Vi är på rätt väg"

-Otroligt roligt! Nu är vi på rätt väg. "Rampfeber" gick kanske dåligt för att folk inte orkar engagera sig i en ännu en kändissåpa, säger Peter Settman, programledare för "Så ska det låta".

Läs mer

Christina Gaki Lindestrand