”Jag dricker inte lika mycket som i serien”

’Ullareds’- Kjell syns mindre i nya säsongen

TV

Rose-Marie och Kjell blev kända som familjen som shoppade för över 60 000 kronor.

I höst syns de betydligt mindre i rutan.

– Nu får någon annan ta över, säger Kjell Andersson.

har gjort sitt Kjell Andersson känner sig färdig med ”Ullared”. ”Det går inte att bara sitta där och drinka”, säger profilen.
Foto: Foto: KANAL 5
har gjort sitt Kjell Andersson känner sig färdig med ”Ullared”. ”Det går inte att bara sitta där och drinka”, säger profilen.

Familjen som i fjol gjorde sig kända för att shoppa varor som tog upp hela radhuset har i år bara en mindre roll i ”Ullared”.

Kjell Andersson, 58, känner att han inte har mer att ge.

– Det går ju inte att jag kommer med mina tältpinnar igen. Det har folk sett. Då måste jag ju göra någonting nytt, något värre, något större. Jag kan inte bara sitta och ta en drink. Nu får någon annan ta över, säger han.

Kjell har tidigare förklarat att han är besviken över hur hans drickande framställdes i tv.

– Jag dricker inte lika mycket som det ser ut i serien, säger han till tidningen Ulla.

– De filmade mig när jag drack ur en plastmugg, men det är ju ingen som vet vad det är i den, eller hur? Det kan ju vara vad som helst, fortsätter han.

Tveksam till mer

Med facit i hand tycker Kjell trots det att ”Ullared” var en rolig erfarenhet. Men kändisskapet som följt har både sina för- och nackdelar.

– Människor ringer hit på nätterna, de driver med mig. Klart att jag blir irriterad, säger han.

Om det blir en tredje säsong är Kjell ytterst tveksam till att ställa upp.

– Jag klarar inte det. Då får någon annan ta vid. Men det är svårt att hitta en ersättare, har jag förstått, säger han.

Varorna är en succé

I juni lanserades ett flertal ”Ullared”-produkter, ”Kjell-kollektionen” innefattade bland annat tändvätska och tältpinnar.

Varorna har blivit en succé bland kunderna.

– Det har gått strålande. Vi fick dubbla orderna och det är redan slutsålt, säger Gekås vd Boris Lennerhov.