Aftonbladet.se satsar på mode

Öppnar gemensam sajt med elle.se

NYHETER

Aftonbladets nätupplaga satsar på mode.

I mars har aftonbladet.se och elle.se gemensam premiär för en modesajt riktad till kvinnor.

Samarbetet gäller både redaktionellt material och annonser.

Den gemensamma sajten ska hålla koll på trender och erbjuda modematerial.

- Vi vill utöka det ”mjukare” innehållet på sajten och naturligtvis hoppas vi också på att få nya läsare, säger Lena Widman, featurechef på aftonbladet.se.

Den nystartade sajten introduceras under mars månad och kommer att finnas under avdelningen Kvinna.

Aftonbladet.se har stor erfarenhet av att jobba med webbtidning, Elle har ett brett kunnande inom mode och trender.

Kam utvecklas ytterligare

Tillsammans hoppas de kunna erbjuda en sajt som både är interaktiv med bildspel, omröstningar och frågespalter men också inspirerande med intervjuer och reportage om de senaste trenderna.

Går satsningen hem kommer den att utvecklas ytterligare.

– I framtiden finns planer för att samarbeta också när det gäller ämnen som trädgård, mat och inredning. Det är innehåll som vi inte har så mycket av i dag men som vi vill kunna erbjuda, säger Lena Widman.

Annika Sohlander