"Giffarnas hemsida håller division 2-klass - det går inte längre"

NYHETER

Vi har nu gått in i 2000-talet och informationen hälls över oss. För att kunna delta så krävs det ofta en dator och ett internetabonnemang.

Den unga generationen tar över och allt sker i ett rasande tempo. Nu gäller det för Sveriges idrottsklubbar att hoppa på tåget eller att bli överkörda!

Även om man leds av äldre gentlemän med inget eller litet dataintresse så måste man ha en bra hemsida för att locka in den yngre publiken till föreningen. Det går inte att jobba som man gjorde för fem år sedan, internet har kommit för att stanna!

I Sundsvall har vi tre elitidrottsklubbar - Gif Sundsvall, Timrå IK och Sundsvall Dragons. Av dessa är det fram för allt Timrå som har satsat på IT, genom att ha en av Sveriges bästa hemsidor. Även Sundsvall Dragons har spottat upp sig och har en fullt godkänd hemsida.

Giffarna då? Jodå, de har också en hemsida. Men när det gäller uppdateringsfrekvensen och dess innehåll så håller den inte allsvensk klass. Kanske division två.

Vad har då detta inneburit för Giffarna? Jo, man har misslyckats med att skapa en "hype" runt laget. Om man jämför med Timrå är skillnaden slående, det är ett sug utan dess like även utanför Medelpad. Om Giffarna ska ha en chans att bli hela Norrlands lag måste de skaffa sig en "internetcommunity" värd namnet. Man har nu gjort ett första försök och lagt över sidan på www.sundsvall.nu.

Det är bara att hoppas att uppdateringsfrekvensen och kvalitén höjs avsevärt samt att den byggs ut med många nya och intressanta funktioner.

Patrik Swärd (Patronerna)