Läskfabrikör hånar Svennis

NYHETER

Ledsen, Svennis.

England har inte glömt Ulrika-affären.

Nu driver ett läskmärke med Sven-Göran Eriksson.

Groggvirkesmärket Schweppes satsar Absolut Svennis i sin nya reklamkampanj.

Läskmärket, som ägs av Coca Cola, spinner vidare på den beryktade romansen mellan Sven-Göran

Eriksson och programledaren Ulrika Jonsson.

I den nya läskannonsen, som lanseras i dag, dyker Sven-Göran Erikssons sambo Nancy Dell"Olio upp just när Svennis och Ulrika håller på att klä på sig, skriver nättidningen Ananova.

Ser ut som paparazzibild

Tittaren får intrycket att den intrikata situationen har fångats på bästa paparazzivis, på långt avstånd med teleobjektiv.

Annonsen bygger naturligtvis inte på ett autentiskt foto.

Fotografen Alison Jackson är känd för att skapa falska men otroligt porträttlika bilder av celebriteter.

Har gjort det förut

Det är inte första gången Schweppes marknadsför sina produkter med hjälp av fejkade bilder på kändisar i pinsamma situationer.

- Schweppes bjuder konsumenterna på ännu en bild som de trodde att de aldrig skulle få se, undantaget möjligen i sin fantasi, säger Martin Norris, Coca Colas talesman i Storbritannien.

Jens Kärrman