824 000 fler läsare valde aftonbladet.se

NYHETER

September förra året - en oslagbar nyhetsmånad trodde de flesta.

I går kom siffrorna:

3 857 270 unika besökare på Sveriges största nyhetssajt aftonbladet.se.

824 000 fler än förra året.

- Helt fantastiskt, säger chefredaktör Kalle Jungkvist.

September i år var svensk valmånad, men en månad som inte kan jämföras med nyhetshändelserna i september i fjol - månaden då terrorister attackerade USA.

Trots det har aftonbladet.se lyckats öka antalet unika besökare med 27 procent.

Varför, chefredaktör Kalle Jungkvist?

- Vi har en hel redaktion som jobbar stenhårt för att vi ska vara bäst på nyhetsbevakningen. Detta i kombination med tidningens krönikörer och experter som Lena Mellin, Robert Collin och Lasse Sandlin, för att nämna några, som fördjupar, kommenterar och analyserar det som händer.

Kan du avslöja några nyheter?

- Vi har just inlett ett samarbete med världens största mobil-operatör Vodafone för att utveckla bättre tjänster. Inom en snar framtid kan vi erbjuda rörliga nyhetsbilder via den nya generationens telefoner.

I går presenterades också tidningen Aftonbladets upplagesiffror för september, 446 300 exemplar per utgivningsdag, en minskning med 16 500 exemplar jämfört med september förra året.

- Vi är nöjda med att inte ha tappat mer. September förra året var all time high för Aftonbladet på grund av de dramatiska händelserna i USA, säger redaktionschef Niklas Silow.

- I jämförelse med september 2 000 har vi ökat upplagan med 55 000 exemplar.

Maria Trägårdh