Datastoppet får kunderna att rasa

"Jag funderar på att byta bank"

NYHETER

Inga pengar. Och inte heller några besked.

Kunden Carina Bjälevik är besviken.

– Det här är pinsamt, Handelsbanken!

Carina Bjälevik försökte använda sitt kort i en av butikerna i Arlanda stad i förmiddags. Men uttaget medgavs ej.

- Då gick jag till automaten, men den gav samma besked. Det stod inget om tekniskt fel, säger Carina till aftonbladet.se.

Efter ett besök på bankkontoret i Märsta fick hon veta om de tekniska problemen. Men något besked om när hon kunde få sina pengar fick hon inte.

– De sa att det kunde ta två minuter eller två timmar.

När bankerna stängde i eftermiddags kunde Carina fortfarande inte använda kortet. Och hon kunde inte heller få något besked.

– Då började jag bli orolig. Jag ska ju ha fyra vänner på middag ikväll och skulle handlat under dagen.

Hade mycket att fira

Vännen har släppt en ny bok som fått bra recensioner och sonen har fyllt 25 år och just fått en roll i en uppsättning på Stadsteatern - mycket att fira med andra ord.

– Så goda vänner är vi att jag får säga till väninnan att "nu åker vi ner och handlar". Sen får vi slänga ihop en middag snabbt.

– Hoppas hon har en annan bank än Handelsbanken.

Den dåliga informationen och nonchalansen gör nu att Carina Bjälevik funderar på att byta bank.

– Det är inte första gången jag råkar ut för haveri och det är så jobbigt. Och det är kränkande att få beskedet "uttag medges ej".

Kajsa Hallberg