Bilderna var bluff - tidning ber om ursäkt

1 av 2 | Foto: PRESSENS BILD
Daily Mirror.
NYHETER

Den brittiska tabloidjätten Daily Mirror fick till slut krypa till korset. Bilderna på brittiska soldater som förödmjukade irakiska krigsfångar var en bluff.

I går sparkades chefredaktören Piers Morgan. The Mirror ber dessutom hela Storbritannien och dess soldater om ursäkt.

Bilderna föreställde bland annat en man i brittisk uniform som urinerade på en annan man.

Under en presskonferens i Preston i går kunde det anklagade brittiska regementet Queens Lancashire Regiment visa hur de fejkade bilderna kommit till.

Peter Wennman