Ett ögonblick, Fredrik Heghammar på webbyrån Perfect Fools...

...som har chans att vinna reklambranschens Guldäggs-pris för jobb åt fängelsekunden Stefan "Tjock-Steffe" Eriksson

NYHETER
Foto: Urban Andersson

-Jag har läst att han är kriminell, men Perfect Fools har aldrig jobbat direkt åt honom. Jag har aldrig sett Stefan Eriksson.

"Tjock-Steffe" var direktör för världsföretaget Gizmondo, som ni kampanjade för. Vilket uppdrag hade ni?

-Gizmondo skulle presentera ett nytt spel på en stor spelmässa i Los Angeles i somras. Vi fick uppdraget att ta hand om kampanjen till mässan. Men det var innan vi visste vem Stefan Eriksson egentligen var.

Blev avslöjandet en chock?

-Helt klart, det var en smärre chock. Men de personer vi arbetade med har inget kriminellt förflutet. Nu har vi klippt helt med Gizmondo.

Vem har nominerat Perfect Fools till Guldägget?

-Det har vi gjort själva, det är en praxis i branschen.

Vill ni vinna trots "Tjock-Steffes" rykte, som måste ha gjort Gizmondo till en mardrömskund?

-Så klart vi vill vinna! "Tjock-Steffe" har inte varit inblandad i det här.

Vem tar emot priset om ni vinner?

-Det gör vi alla, Perfect Fools är en platt organisation.

Till sist, vad önskar du mest av allt just nu?

-Att webbbranschens uppgång ska hålla i sig.

Ulla-Lene Österholm