Aftonbladet prisades igen

Vann klassen bästa förlag i Resumés tävling Sveriges bästa tidskrift

NYHETER

– Det känns fantastiskt kul. Det här är ett stort erkännande från hela branschen för vår redaktion, säger Marica Finnsiö, chef på Aftonbladets Featureredaktion.

Aftonbladets featurechef Marica Finnsiö jublar tillsammans med kollegerna.
Foto: Urban Andersson
Aftonbladets featurechef Marica Finnsiö jublar tillsammans med kollegerna.

Aftonbladets konkurrenter i klassen var Hjemmet Mortensen, Egmont Tidskrifter, LRF Media och Forma Publishing Group.

– Det är stora kanoner och det känns otroligt att vi kunde hävda oss där. Vi har ju egentligen inget förlag utan det är med våra totalt elva bilagor varav fem ”oneshots” som vi konkurrerar, säger Marica Finnsiö.

En oneshot är en specialbilaga som är lite mer påkostad och har ett tema som dyker upp med ojämna mellanrum. Aftonbladet har producerat bilagor sedan mitten av 1980-talet.

– Vi har valt att tajma våra bilagor med att temat blir säsongsaktuellt eller inne av någon annan anledning. Det har visat sig vara ett framgångsrikt koncept!

Aftonbladets Oneshots som kommer ut en gång i månaden är Mat och Vin, Family samt Kropp och Hälsa. Hem och trädgård samt Pryl kommer ut mellan två och sex gånger per år.

– Vi har bedömts både redaktionellt och ekonomiskt och det är därför vi fått priset. Äran spiller över på hela vår redaktion – totalt 70 medarbetare och vår annonsavdelning, säger Marica Finnsiö.

Här är de elva som tog priset i natt

Läs mer:

Robert Triches