Comviq-kunder kopplades fel

NYHETER

När Ove Jonsson ringde sin sambo svarade en annan person.

När sambon ringde Ove var det inte hennes röst i luren.

Under förmiddagen har Comviqs mobilkunder i Stockholmsområdet haft stora problem.

Störst har problemen varit i sydöstra Stockholm och till Comviqs kundtjänst har många undrande hört av sig.

En av dem är Ove Jonsson.

När han tidigare i dag skulle ringa sin sambo blev han minst sagt förvånad.

– Det var en man som svarade och inte min sambo. Jag har försökt flera gånger men hela tiden har någon annan svarat på hennes nummer. Det verkar som om jag kommit till olika personer varje gång, säger han, till aftonbladet.se.

Och när sambon - som har comviq-abonnemang - ringde till Ove hände något ännu märkligare.

– Jag såg hennes nummer på displayen, men det var en annan person i luren.

Vad tycker du om det här?

– Det är väl rätt lustigt. Mest är det pinsamt för Comviq.

Vid 13-tiden var felet avhjälpt.

Enligt Comviq och Tele2:s informationschef Malin Rydmark berodde felet på en störning i kontrollenheten i det aktuella Stockholmsområdet.

Felet ledde både till kapacitetsproblem och till felkopplingar.

Hur många kunder som drabbades kunde Rydmark inte svara på.

Johanna Melén