Dagens namn: Verner, Valter
STÖRST I SVERIGE - 3,5 MILJONER LÄSARE VARJE DAG
Startsidan / Nyheter

”Det är riktigt hett att vara geek nuförtiden”

Läsarna visar upp sina roliga t-tröjor

Staffan Jönssons t-shirt fungerar bra som isbrytare.

– Budskapet är rätt enkelt – det är sexigt att spela dator- och tv-spel.

Här är läsarnas favorit-t-tröjor.

Sexigt med tv-spel

Staffan Jönsson, 20, från Jönköping har hittat sin t-shirt på sajten www.little-gamers.com. Så här skriver han:

 

”Jag har sedan massvis med år tillbaka spelat datorspel, och när såg den här t-shirten kunde jag inte hålla mig. Jag beställde, och har inte kunnat leva utan den sen dess. Använder den överallt, när jag går ut, när jag hänger med polare, är på släktmiddag eller när jag LANar. Den har schysta färger, fin passform, och världens kanske mest oväntade bild, med tanke på texten.

Copyright-tecknet är också en liten ninja, och inget (c) överhuvudtaget. Folks reaktioner är alltid positiva och välkomnande, och det funkar också ypperligt som isbrytare. Grrr.

Budskapet är rätt enkelt - det är sexigt att spela dator- och tv-spel. Och det är inte annat än att hålla med, det är riktigt hett att vara geek nuförtiden. Eller ja, om man är som jag i alla fall.”

 

Japansk korvtillverkare

Det är inte alltid det spelar så stor roll vilket budskapet på t-shirten är. Varberg-bon Patrik Bauhn, 26, har ingen aning om vad det står på hans tröja:

 

”Denna tröja är en av mina favoriter. Det är en hemmagjord tröja, som jag för hand målat med en liten pensel.

Jag vet inte vad det står, utan texten har jag tagit från hemsidan till en japansk korvtillverkare, Nippon Ham. De hade innan en sida för korvpyssel - såhär bygger du en elefant av korv, och detta är en blomma, etc - och texten på min tröja är rubriken från denna sida. Så jag tror det är något ganska barntillåtet, men jag har som sagt ingen aning om vad det står.

Tyvärr har inget spektakulärt hänt då jag haft den på mig - vilket jag haft på japanska restauranger t ex - men det kommer väl förhoppningsvis. Snygg är den i alla fall!”

 

Titlis

Andra budskap kan tolkas på flera sätt. Perr Cardestam, som bor i Kalifornien, berättar:

 

”Min hustru var i Österike för några år sen. Där köpte hon en T-shirt, som hade ordet "Titlis" på framsidan, efter berget alltså. När hon satte den på sig för att visa mig, började jag skratta vilt, för hon har ganska så prominenta bröst.”

 

Mycket uppmärksamhet

Andreas Boström, 20, i Piteå har skickat in två bilder på sina favorit-t-shirtar. Han har inte sett någon som har likadana, och tröjorna ger mycket uppmärksamhet, skratt och kommentarer, berättar han.

 

”Jag har två t-shirts som jag tycker är väldigt roliga.

Den ena är från Jack & Jones och har texten "The more I learn about women the more i love my motorcycle": Det är ett citat jag dessvärre har upptäckt är väldigt sant. Dessvärre har jag ingen motorcykel så om det stod nåt om bil skulle det vara bättre men jag tycker att det är principen som är det viktiga.

Den andra t-shirten kommer från företaget Teenage Millionaire. Det är en bild av drottning Elisabeth och ovanför står det "Live fast Die young".

Min mamma tycker inte om budskapet. Det är rätt sant tycker jag trots att man kanske vill leva länge så bör man ändå fånga dagen och göra så mycket som möjligt i nuet. Att en gammal tant som drottning sedan är med där nere gör den väldigt ironisk eftersom hon knappast levt så. Eller så är hon ett avskräckande exempel. Jag gillade t-shirten direkt när jag såg den så trots att den var dyr (ca 400:-) så köpte jag den.”

Sammanställt av Lotta Holmström
SENASTE NYTT

Visa fler
Om Aftonbladet