TV7 växer så att det knakar

900 000 har upptäckt Aftonbladets tv-kanal

Foto: PETER WIXTRÖM
NYHETER

Succé på bara en månad- Aftonbladets egen TV7 har redan fler tittare än några av de etablerade kanalerna.

– Det känns otroligt kul! Men nu ska vi bli ännu vassare, säger TV7:s nytillträdda vd Stephen Mowbray.

Mätningar av det oberoende företaget Mediamätning i Skandinavien visar att TV7 på bara en månad har upptäckts av 11 procent av tv-befolkningen. Det motsvarar 900 000 tittare. Med de siffrorna klår TV7 etablerade kanaler som TV1000 Action, Eurosport 2, Sportexpressen och DI-TV.

Kanalen har också en daglig räckvidd på 79 000 tittare.

Fler nya program

Men kanalen kommer att växa ännu fortare, lovar Stephen Mowbray, som har mer än 20 års erfarenhet av tv-branschen, både i London och i Sverige.

Hur ser ditt framgångsrecept ut?

– En helt ny tablå kommer att ta form, med flera nya program och tätare anknytning till papperstidningen Aftonbladet. Vi kommer att göra tv som folk inte kan sluta prata om över fikaborden.

Men detaljerna vill han inte avslöja.

– Det mesta är fortfarande hemligt. Jag kan bara berätta att det kommer att bli fler stora tv-personligheter som gör entré i rutan.

Mix av nyheter och mode

TV7 startade 9 oktober och har bjudit på en mix av egna och inköpta program – från nyheter och rapporter om världsläget till det allra senaste inom mode med Aftonbladets modeprofil Sofi Fahrman. I tablån finner man också reseprogrammet "Everything", sex- och samlevnadsprogrammet "Lust", hälsoprogrammet "Balans" med idol-vinnaren Daniel Lindström, talkshowen "Studio Virtanen" och det populära "The world"s most extreme homes".

Så får du in Aftonbladet TV7:

Karin Moberger