Dyraste frieriet – någonsin

Vill fria till flickvännen i tv under Superbowl

NYHETER

En amerikansk man vill fria till sin kvinna i en reklamfilm vid årets Superbowl.

Det blir de dyraste tv-minuterna i historien.

Hittills har han genom sin blogg lyckats ragga 700 000 kronor till reklamsnutten. Men han behöver 25 gånger mer.

Reklamfilmerna som sänds under Superbowl – USA:s mest sedda program – kostar cirka 18 miljoner kronor att sända.

Det hindrar inte en kärlekskrank amerikan från att försöka fria i tv under just Superbowl. Brudgummen planerar ”den mest offentliga kärleksförklaringen i mänsklighetens historia”, säger han själv.

Bloggar efter sponsorer

Eftersom han planerar frieriet som en överraskning, är den blivande brudgummens identitet inte känd. Han kallas rätt och slätt "J.P".

Via sin blogg söker han sponsorer och de får möjlighet att köpa rättigheterna till svaret från flickvännen, enligt AdAge.com.

Och svaret som sänds på internet kan bli attraktivt för storföretagen. Det handlar nämligen om många klick.

Till sin hjälp har J.P konsulten Joe Morin.

– En annonsör som stiger fram kunde verkligen tjäna på att visa hur de kan riva trafik från offline till online, säger han.

Extern länk:

Susanna Vidlund