Din närmaste vän

1 av 3
Vibrator eller designpryl på soffbordet?
NYHETER

Marc Newson har gjort det, Tom Dixon också. Formgett en sexlek alltså. På den svenska designfronten ligger företaget Lelo i framkanten när gäller sensuella livsstilsobjekt för kvinnor.

Hej Eric Kalén. Varför tror du det här gått så bra för er?

- Jag tror det är för vi har en tydlig avsändare och för att vi arbetar som ett modeföretag. Sen har vi en design som tilltalar kvinnor. Och en exklusiv förpackning! Dessutom säljer vi genom kanaler där våra kunder känner sig hemma och bekväma.

På viljet sätt skiljer sig Lelo från andra sexleksaker?

- Genom designen, kvalitén, tekniken och paketeringen.

Ni var tre killar som startade Lelo. Hur kommer det sig att ingen tjej var med? Det är ju ändå en produkt för kvinnor.

- Den frågan ska du egentligen ställa till alla tjejer. Jag vet faktiskt inte. Men nu är vi, sett i hela bolaget, fler tjejer än killar.

Ni säljer Lelo över hela världen. Skiljer sig efterfrågan åt i de olika länderna?

- När det kommer till basala grundbehov är människor väldigt lika över hela världen, det gäller också sex.

Kommer ni att utveckla produkter för män?

- Vår målgrupp är kvinnor och deras partner så där ingår också män. Sen är ju våra produkter alldeles utmärkta parleksaker.

Vi håller på med en sexguide till Stockholm. Har du några heta tips?

- Lusten kommer ju innefrån...Men varför inte ett nattbad på Långholmen eller en svettig kväll på Debaser?

Lovisa Madås

Allt om Stockholm