De fick rätt mot Telenor

artikeln fick bolaget att backa Maria Steen och dottern Frida, 9, får nu 500 kronor extra att ringa för.
Foto: mikael fritzon
artikeln fick bolaget att backa Maria Steen och dottern Frida, 9, får nu 500 kronor extra att ringa för.
NYHETER

GÖTEBORG

Maria Steen skulle betala två mobilabonnemang i stället för ett.

Men fick rätt efter en artikel i Aftonbladet.

– Ja, Telenor ringde och bad om ursäkt, säger hon.

Och dottern Frida, 9, fick 500 extra att ringa för. Reklamationschefen var mycket ursäktande, säger Maria.

– Han sa: ”Såhär får det inte gå till”.

I måndags berättade Aftonbladet om strulet kring Fridas nya telefon.

Mobil till dottern

Maria Steen, som bor i Högsby, var vid en stormarknad när hon kontaktades av en säljare från Telenor. Säljaren lockade med en rosa kameramobil. Den skulle ju passa Frida, tyckte Maria.

Men hon förklarade att dottern redan hade ett Telenorabonnemang och det ville hon skulle avslutas. Jo, det skulle gå bra, sade säljaren.

Så kom räkningarna. Inte en, utan två. Det gamla abonnemanget var inte avslutat, det skulle gå ut först i oktober.

Ville inte betala

Maria Steen hade inte lust att betala 149 kronor extra i månaden, för ett abonnemang hon inte använde – och inte ens fått ett sim-kort till.

Hon ringde Telenors kundtjänst, och försökte få tag i någon som kunde fixa problemet. Men utan resultat.

Till slut gick hon ut i Aftonbladet.

Då ringde Telenor upp och fixade saken omedelbart.

Läs artikeln

Lena Olsson