Snusklogga för 163 000

OGC:s logga så som det var tänkt att man skulle se den.
Foto: OGC
OGC:s logga så som det var tänkt att man skulle se den.
NYHETER

Logotypen kostade över 163 000 kronor att ta fram, men uppenbarligen tänkte ingen av kreatörerna på att kika på sitt verk från sidan, så att säga.

Men så här ekivok blev den om man vänder på den 90 grader. Företaget, som brände 163 000 kronor på loggan, har nu bytt...
Foto: OGC
Men så här ekivok blev den om man vänder på den 90 grader. Företaget, som brände 163 000 kronor på loggan, har nu bytt...

Det tog dock bara sekunder för de anställda på den brittiska myndigheten Office of Government Commerce att upptäcka med den nya logotypen – och bryta ut i frustrerade skrattanfall. De kunde inte tro sina ögon när de såg streckgubben hålla på med... ja, kolla själv.

Pennor och musmattor

Inte nog med att myndigheten – vars huvudsyfte är att effektivisera den brittiska regeringens kostnader – har lagt ut rätt mycket pengar på att ta fram logotypen. Man hade dessutom hunnit trycka upp nya musmattor och pennor inför lanseringen, skriver The Daily Telegraph.

E-Bay

Enligt en källa på myndigheten har anställda redan snott med sig grejor hem och det är väl inte otänkbart att OGC-pennor och musmattor dyker upp på e-Bay inom kort.

En varumärkesexpert som Telegraph har talat med säger dock att blundern inte nödvändigtvis behöver innebära något negativt för myndigheten.

– De kommer att få mycket mer uppmärksamhet nu än de fick tidigare. Om jag vore dem skulle jag vara ganska nöjd i dag, säger Michael Hamilton.