Hittade död mus i salladspaketet

Nu skärper Willys kraven på leverantören

NYHETER

När Jonas Skogsberg, 27, öppnade kartongen med italiensk sallad från Willys på midsommarafton hittade han – en död mus.

– Vi bara skrek och skrek. Vi vart så jäkla chockade, säger hustrun Maria Skogsberg.

Maria och Jonas Skogsberg fick 100 kronor i ersättning från Willys.
Foto: PRIVAT
Maria och Jonas Skogsberg fick 100 kronor i ersättning från Willys.

Maria, 30, och Jonas Skogsberg, 28, från Lidingö utanför Stockholm skulle göra salladen till årets midsommarlunch.

När Jonas skulle skölja salladen som de köpt på Willys på Lidingö hörde Maria plötsligt ett skrik.

– Titta inte, titta inte. Det ligger en död mus i salladen, skrek han berättar Maria Skogsberg.

Då såg hon att det låg en död mus under salladsbladen.

Kände musen

Jonas hade inte sett musen genom plasten i förpackningen, utan kände den först när han skulle plocka upp den sköljda salladen från durkslaget.

På midsommardagen svängde paret förbi Willys för att klaga.

– Personalen var skärrade och bad om ursäkt. Vi fick 100 kronor i ersättning, berättar Maria Skogsberg.

Willys bekräftar

Johanna Eurén, kommunikationsansvarig på Willys, bekräftar fallet med den döda salladsråttan och beklagar det inträffade.

Hon berättar att de nu ställt hårda krav på leverantören som förpackat salladen.

– De tror att musen har kommit med någonstans i skörden. Men det måste finnas rutiner som säkerställer att sånt inte händer, säger hon.