Nyheter

”S har övergett jobbfrågan”

Start för M-kampanj i dag

1/6

Här är affischerna som ska vinna valet åt Moderaterna.

Med udden riktad mot de rödgröna

– Socialdemokraterna har övergett jobbfrågan, säger Fredrik Reinfeldt.

Kampanjmaterialet visades i förmiddags inför ett stort antal journalister i partiets kansli i Gamla stan i Stockholm.

Affischerna – som liknar Pressbyråns reklam – sätter jobben i centrum. Inför förra valet utmanade Moderaterna sina politiska motståndare genom att kalla sig "det nya arbetarpartiet.". Nu höjer partiet tonen - och kallar sig "det enda arbetarpartiet".

– Socialdemokraterna har övergett jobbfrågan. Deras förslag handlar framför allt om att administrera arbetslösheten, säger statsminister Reinfeldt.

Klassiska (S)-ord

Affischerna är dessutom fyllda av klassiska socialdemokratiska ord som "trygghet" och "tillsammans".

Utöver reklamtavlor satsar partiet på att synas på nätet, bland annat genom sociala medier. Utöver det kommer runt 300 000 väljare att kontaktas över telefon.

– Det är viktigt inte minst eftersom vi har som ambition att nå väljare som tidigare har röstat eller överväger att rösta på Socialdemokraterna, säger Reinfeldt.

På lördag håller statsministern sitt sommartal i Stockholm. Det blir startskottet för partiets valspurt.