Nya storproblem med Nordeas internetbank

Kund: "Samma visa varje månad"

NYHETER

Just nu har många Nordeakunder problem med att betala sina räkningar.

Anledningen: internetbanken strular – igen.

– Det är samma visa varje månad. Man blir så trött, säger Fredrik Segerström, 37, som varit kund i banken i mer än 20 år.

Aftonbladet har tidigare berättat om Nordeas strulande internetbank, och nu är det dags igen.

Under måndagskvällen hörde många av bankens kunder av sig till Aftonbladet, en av dem var Fredrik Segerström, 37, från Knivsta.

– Den fungerar inte över huvud taget. Den säger att jag varit inloggad i mer än 30 minuter trots att jag inte ens kommit in, säger Fredrik Segerström.

”Likadant förra månaden”

Och det är inte första gången han haft problem när han ska betala sina räkningar.

– Det var ju likadant förra månaden och då sa de att de jobbade med det, men de verkar inte riktigt ha fått kläm på det, säger han.

Nordeas informationschef Helena Östman beklagar problemen:

– Vi upplever som sagt störningar på vår internetbank och vi jobbar verkligen på att lösa den här instabiliteten, säger hon.

Nordea beklagar

Hon erkänner också att banken har haft problem tidigare.

– Vi hade problem vid förra månadsskiftet också. Det är djupt beklagligt och gör allt vi kan för att hjälpa de som ringer in, säger Helena Östman.

Fredrik Segerström har dock inte ens försöka ringa banken.

– Nej, det är sådan kö så det är ingen mening. Det blir inga räkningar betalda i dag, det är bara att inse, säger han.

Nordea kommer att ersätta sina kunder för de eventuella merkostnader som uppstår på grund av driftproblemen.