Premiär – nu samlar vi alla resor på ett ställe

RESA

I dag startar vi Aftonbladets största resesatsning någonsin:

?Nytt resemagasin

?Ny resesajt

?Ny bokningstjänst

Allt under namnet Destination.

Jan Helin, chefredaktör Aftonbladet, och Kalle Jungkvist, chefredaktör aftonbladet.se.
Jan Helin, chefredaktör Aftonbladet, och Kalle Jungkvist, chefredaktör aftonbladet.se.

Tiderna förändras och världen krymper. Aldrig tidigare har så många svenskar rest så mycket.

Detta har lett till en explosion av resesajter, magasin och resebyråer.

Från och med i dag behöver du bara hålla reda på ett namn: Destination.se.

Här hittar du allt:

?Inspiration

?Service

?Resguider

?Forum och resbloggar

?Och helt nytt – en bokningstjänst där alla Sveriges stora resebolag finns samlade.

Unik sajt

Oavsett om du vill åka till London över helgen, köpa en flygbiljett till Paris eller boka en charterresa för familjen hittar du allt på Destination.se.

Sajten omfattar hundratusentals resor från Sveriges samtliga stora researrangörer.

Det finns en mängd olika bokningsmotorer. Men Destination.se är unik. Vi kopplar här ihop vår journalistik och våra populära resguider med en service där du kan kolla hela utbudet, jämföra priser och direkt boka din resa vart du än vill i världen.

Nytt magasin

Dessutom gör vi om Sveriges största resemagasin, Aftonbladet Resa byter namn till Destination. Ett modernt inspirerande magasin för dig som vill drömma dig bort och planera nästa resa hemma i soffan.

På onsdagar har vi fräschat upp våra populära resesidor i Afton­bladet. Självklart heter de också från och med nu Destination.

I dag välkomnar vi alla Aftonbladets 2,3 miljoner dagliga läsare ombord på Destination.

Ett ögonblick...

Namn: Frans Storm. Ålder: 35. Yrke: Vd för Destination. Familj: Fru och barn. Bor: I villa på Ekerö utanför Stockholm. Inkomst: Cirka 800?000 kr/år.
Namn: Frans Storm. Ålder: 35. Yrke: Vd för Destination. Familj: Fru och barn. Bor: I villa på Ekerö utanför Stockholm. Inkomst: Cirka 800?000 kr/år.

...Frans Storm, vd för Destination, som mitt i låg­konjunkturen startar Aftonbladets största resesatsning någonsin.

– Vi samlar tre redan lyckosamma kanaler till en enda. Det här tror vi är vad folk vill ha, vi gör det lättare att boka resan – och letandet blir dessutom roligare.

En tidning, en sajt och en bokningstjänst. Varför måste allt lanseras under samma flagg?

–?För att det blir lättare för alla. Vårt mål när vi lanserade bokningsdelen av Destination förra året var att samla alla resor på ett ställe. Det känns naturligt att ta nästa steg nu. Inspiration, resfakta, nyheter, bloggar och bokning – allt samlat under samma varumärke både i magasin och på nätet.

Er slogan ”Alla resor på ett ställe” låter ambitiös.

–?Ja, men visst låter det skönt också. Och enkelt för användarna. Vårt stora mål är att vara den enda reshjälp du behöver. Och vi är nästan där redan till premiären.

Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?

–?Att Destination får en flygande start.

Här är din nya reskamrat

Destination.se

Premiär i dag! Destination.se ersätter Aftonbladets tidigare ressajt – och blir nu ännu bättre. På den nya sajten blir det lättare att hitta det du söker. Du kan läsa om ett resmål, snabbt hitta den mest prisvärda resan dit – och boka den direkt.

Det enorma utbudet av populära resguider att ladda ner finns naturligtvis kvar. Nu över 150 stycken – och en ny, unik resguide ges ut varje vecka.

Webbedaktör: Anders Hedberg

Bokningstjänsten

Bokningsdelen på Destinationse lanserades i maj 2008. Där samlas alla resor från de stora arrangörerna. Det är enkelt att söka och boka bland 100? 000-tals resor.

Bokningsdelen omfattar charter, sistaminuten-resor, flyg, hotell och hyrbil. På bara nio månader har det bokats resor, med hjälp av Destination, till ett värde av över 100 miljoner kronor.

Produktchef för Destination.se:s bokningstjänst: Amelie Enström

Missade du första numret av magasinet Destination? Du kan efterbeställa det genom att mejla till lasarservice@aftonbladet.se
Missade du första numret av magasinet Destination? Du kan efterbeställa det genom att mejla till lasarservice@aftonbladet.se

Destination resmagasin

Premiär tisdag 17 februari för nya Destination – med inspiration, tips, trender, guider och service.Destination, som kommer ut med tio nummer/år, och ersätter Aftonbladet Resa som varit Sveriges överlägset mest lästa restidning (433 000 läsare enligt Orvesto 3:2008).

Redaktör för nya Destination: Sture Bjarnelind

Jan Helin, chefredaktör Aftonbladet
Kalle Jungkvist, chefredaktör aftonbladet.se