Charterbolag vill att resenärerna har sex

Foto: THINKSTOCK
RESA

Barnrabatt, boka tidigt-rabatt, webbrabatt...och nu kommer charterns senaste knep för att locka resenärer:

Ägglossningsrabatt!

Det är danska Spies som oroas över att det föds allt färre barn i Danmark och som nu vill dra sitt strå till stacken.

I sin senaste reklamkampanj på nätet, ”Do it for Denmark”, uppmanar charterbolaget därför danskarna att resa. Enligt Spies har danskarna nämligen 46 procent mer sex när de är på semester än hemma och vart tionde barn som föds blir till under semestern.

”På Spies är vi oroade. Färre danskar betyder färre som ska försörja en åldrande befolkning – och tragiskt nog, färre som åker på semester med oss”, säger Spies enligt nyhetssajten Euronews.

Shoppar sexiga underkäder

I reklamfilmen – som sågs av 350 000 på Youtube redan första dagen – ställs ett grått och trist Skandinavien mot ett Paris badande i ljus. Ett danskt par tar en drink framför Eiffeltornet, dansar utanför Moulin Rouge och shoppar sexiga underkläder.

”Möt Emma. Hon är danska men även om hon föddes och växte upp i Danmark så blev hon till i Paris. Faktiskt där uppe i det hotellrummet”, säger filmens berättare medan kameran sveper över en hotellfasad.
Spies ska också erbjuda en ”ägglossningsrabatt” till kvinnor som registrerar startdatum för senaste menstruationen i samband med bokning. I gengäld kalkylerar resebolaget fram bästa tidpunkt för dem att resa och bli gravida.

Den som skickar in bilder på ett positivt graviditetstest efter semestern har också chans att vinna olika priser, till exempel tre årsförbrukningar av blöjor eller en barnvänlig resa.

Se Spies reklamfilm

Mer om kampanjen på Spies hemsida