Sportbladets EM-duschar kan få stort reklampris

1 av 9 | Foto: Niclas Hammarström
DUSCH - FÖR DE MED Viktor Tell, 21, Västra Frölunda, och Rasmus Wirstam, 22, Kalmar, kom till campingen i Kiev på lördagen. I dag tog de varsin dusch. ”Det var väldigt skönt. En god dusch och ha lite trevligt, det har man förtjänat, säger Viktor Tell”.
SPORTBLADET

EM blev ingen höjdare för svenska fotbollslandslaget.

Men de blågula fansen gjorde ett starkt intryck på alla - en del lite mer fräscha än andra...

Tack vare Sportbladets plus-duschar – som nu är nominerats till stort marknadspris.

– Fantastiskt kul! säger Aftonbladets reklamchef Pär Ekroth.

Plus-duscharna i Kiev under fotbolls-EM blev mycket uppskattade av fansen som gladeligen köpte Plus-abonnemang för att använda dem. Juryn i Årets Dagstidning gillade också greppet och nominerar insatsen i kategorin Årets Marknadsinsats med motiveringen:

 ”Sportbladet var generösa mot sin mest lojala fangrupp och byggde upp lyxduschar för Camp Sweden i Kiev under fotbolls-EM. Sportbladet gillar bevisligen att hänga med sin målgrupp: man till och med duschar med dem. Genom att våga tänka nytt och på ett lekfullt, generöst sätt fyller man sitt varumärke med värme. Resultatet har en stor framtida potential.”

 Övriga nominerade är Dagens Nyheter och Hallands Nyheter. Grattis Sportbladet och reklamavdelningen!

– Va roligt! Att ett event som uppskattas så av fansen även uppmärksammas av branschen känns så klart fantastiskt kul, säger Aftonbladet reklamchef Pär Ekroth.

SPORTBLADET