Grattis, Pontus Ogebjer, 36

Kampanjen "Älska Fotboll" belönades på en gala på Berns i går. Här jublar Janne Larsson, marknadschef på Svenska Fotbollförbundet, Aftonbladets sportchef Ronny Olovsson samt Pontus Ogebjer, Peter Nelander och Lotta Catani från Aftonbladets marknadsavdelning.
Foto: PER-OLOF SÄNNÅS
Kampanjen "Älska Fotboll" belönades på en gala på Berns i går. Här jublar Janne Larsson, marknadschef på Svenska Fotbollförbundet, Aftonbladets sportchef Ronny Olovsson samt Pontus Ogebjer, Peter Nelander och Lotta Catani från Aftonbladets marknadsavdelning.
FOTBOLL

?marknadschef på Aftonbladet som fick ta emot "Gyllene hjulet" för Aftonbladet och Svenska Fotbollförbundets kampanj "Älska fotboll" på en gala på Berns i går kväll.

- Tack, det känns skitkul! Framför allt var det kul att vinna i den "sociala/humanitära" kategorin

där vi konkurrerade med Röda Korset och andra nära hjärtat-verksamheter. Det känns extra bra.

Vad är Gyllene hjulet för något?

- Det är den stora branschfesten inom event och sponsring där årets projekt belönas.

Varför har Aftonbladet fått det?

- Grunden är nog att vi uppnått ett sånt resultat. Vi har lyckats få 240 000 personer att köpa ett rosa armband och stå upp för att de tycker att våldet inom fotbollen är fel.

Vart går pengarna från projektet?

- Vi har fått ett överskott på över två miljoner kronor som går till eldsjälar som jobbar för fotbollen mot våldet.

Vad vinner man?

- Äran och ett fint litet gyllene hjul, men framför allt är det en uppskattning för projektet och alla som har slitit för det.

Till sist vad önskar du dig mest av allt just nu?

- Att jag får en jäkligt rolig helg i New York!

Eva Buskas